Sahabat Blogger..Follow taw..:)

Tuesday, January 11, 2011

JODOH...~Jangan Mencari Terlalu Sempurna~

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.


Begitulah juga .........


Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....


Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.


Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.


Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....



~renungan bersama~

Jangan Kecewakan Org yang Mencintai Kamu

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’untuk memberi semangat kepada kamu.


12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!. bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.


20.Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.


* Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia- siakan orang tersebut… kamu akan menyesal melakukannya!

Hari ini...

7.00 pg..bgn pagi....ngntok gile ahhh...mlm xpat tdo..mmpi ngeri..ada kumbang kt tlnge..!hahah..wehhh!npe la skg ni ak asyk mmpi pelik2 jer...adooii..bosan tau x...lau stakat mmpi je xpe g...ni x..siap tsedar then cari kumbang tu...pe la nseb..mainan tdo..tp asenye sblm tdo da berus kaki...!eii..sbr je la...


Okay..da pg dah nie..siap2 then g seremban tuk interview..En Wiraman kate interview kul 10..tp ak dtg kul 7..HEBAT kan??hahha..bkn pe..ayah ak tlanjur nk g jpj smbn pg tu..then ak tnggu r smpai ofis tu bkak..ok...jam da kul 9 stgh..ak naek la level 8 tuk bjmpe dgn wira tu..hahah..(simple name je r..)..then smpai tcengang2 jap..nk belok kiri ke kanan??so...tgn ni pantas amik hp then dial no dy..ok..dy suh tnggu kt lif..bereh..tak lme pas tu..dy kua..Oh..ni upenye en wira...mude ag..dy pon suh la ak dduk kt mja situ..tnggu pnye tnggu...dy suh isi form..tepat kul 10..de sorg lagi mmat dtg...dak ofis tu jgk..then en wira kate..'jom ikot sy..kite g level 2'..ak pn ikot je r..then kt blkg ak ni mmat td follow..pelik gak..tp...cewet!haha..then dy tnye la asal usul sblm naek lif tu...


smpai level 2...en wira ni buatkan ak air??opppss..!!spe yg sbnrnye ptot wt air>??ok fine..tak pe la..ak ckp..ak leh bancuh sndri..then dy amikkan kuih tuk ak..yela2..ak pn tak tau la asal baek sgt kan...then msuk kt Golden Lounge...so skg ni..dlm bilik tu ade ak..en wira..n manager yg hnsem tu ahh..firstly dy ckp...kite interview ni scara santai ye..so xyah nk formal sgt..kite minum2 dlu..


aik??ermm..okay la..ak pn minum la milo panas tu..sedap gak..!hahah...then manager ni start tnye2..n cite sal background MAA nie..n position ak kt situ..PERUNDING TAKAFUL??erm..sshnyaaaaaaaaaa..........mse dgr dy cite2..ak da cm..eii..tlg la jgn cite lg..ssh la!seb bek ade air..leh minum2..hahah....borak pnye borak...kt situ nmpk de gatal2 sikit dorg nie..ak pon still la wt muke blur...hahah...lantax ko la aii..then tbe2 je...manager tu sndri invite ak tuk join dinner kt CASA RACHADO sbtu nie...dy ckp nk stay kt hotel ke nk balek( sbb uma ak da dkt ngn hotel tu)


Ak ckp la..ak nk balek..dy kate ok..so xya book otel tuk ak..but dy suh bwk bju spare..sbb de aktivitit..Then..ak tnye lagi..leh bwk spe2 x..ahahha??tak boleh dy ckp..sbb ak je yg dtg interview hari tu..eiii..lau sorg2..pe la ak nk wt t..hahaha..lantak ahh..then dy amik nme ak msuk dlm list..

So..ak tnye la..jwtn dy bkk smpai bile?dy kate dlm bln nie je..n nk jwpn dr ak secepat mgkin??WTF!asal nk jwpn dr ak lak??xphm tol la..lantak ahh!so dy kate..lau trime msj en wira..ok..bla..bla..bla...ak nk balek..tlg lepaskan ak..hehe..

Then dy kate..tamatlah dating kite ari ni..??eh..mrepek la dorg nie!!nsb baik gurau2..ak bla dlu..thnks ye en bdua..haha..but..en wira ni tlampau la baek ati sgt..siap anta ak kt lif..lau leh dy nk anta ak smpai kt ground floor tu..tak pon anta kt pd je trus leh??

Oppss..lpe nk cite..dorg de tnye ak dtg naek pe..seb bek ak ckp nek kete..lau x dorg nk tumpangkan..ehh..en berdua..maaflah..sy snggup naek bas ok..!xbrni sy la...hahah..so bla je..ak jln la trminal sorg diri..mbwa hati yg lara..then perot lapa cari macd..beli then bla...ZZZZzzz

Skg da pon smpai uma..n mau tdo sbb letih..ngntok..penat dgr dorg coletoh..thnks abg2 berdua..sy akan pkirkan tawaran tu ye..wt mse ni..nk rest..byee...


21 June 2011??Apakah??

Hepi Birthday to u...hepi birthday to u..hepi birthday to u...eh.??eh??bukan larh...hihih..
apa ada pd tarikh tu??guess what???hahaha..okay..dat time..my anniversary for first year...Syukur alhamdulillah....byk sgt da dugaan&ujian spnjg tempoh nie..berkali2 gdo..berkali2 gak la.."clash"..hope sgt pas nie xde lg mcm tu..nk tau npe??SERIK!!!!wuaaa...serik sgt....pnt la asyk gdo2 je...bile gdo je masam muke...msj ta bls...col ta jwb..eeii..geram2..tp disebalik tu...rindu yg teramatttttttttt...!!


ha..mcm ni la kitorg..lebeh kurang larh..gdo ta psl2 an...penaattt la b!!


So..stp kali gdo je..yg si dia mula myepikan diri..ntah mne ilang pn xdpt dikesan la...sbr je la..pnt pjuk...da la rindu..dy plak majuk..ishhh....hangin je dibuatnya...hehehe..^__^

Bile gdo je..bkn sng kitorg nk bincang...sbb si dia jenis xnk shakap byk..n lebeh suke menyepikan diri..then ak lar yg sibok2 duk pjuk ha...disebabkan syg pnye psl..rie tu de gdo disebabkan "private matter" la an..si dia plak g PERAK..sbb de task bru yg nk kne handle..time tu la ak ase cm something yg xkne..msj pn dy bls nk xnk je..col lagi larh..lgsung xde...ok ak phm dy letih...so mls la nk kco sgt..then bile dy da blek pd...pon mcm tu gk dingin dy..ntah pe psl ntah..mse tu mmg ak tak tau pe puncenya lg..ak msj la adik dy..tnye pehal lak abg dy nie..tp tak gak dpt tau puncanya...ak de wt salah yg ak tak pasti ke??

fuh..time 2 ak cm da ilang control da...rimas..serabut...ishh...ye r..spe yg senang dduk lau tbe2 je dy cm nk xnk je an lyn..so ak col la..kurangkan la sikit ego ni wahai zila...then ak coll dy...dy tak jwp..col adik dy pn tak jwp..ehh??ni da subahat ke??ak xpuas ati lg ni..beranikan diri col uma dy..alamak??mak dy lak jwp..haha..ckp je la..nk on col ngn apiez..then mak dy ckp dy da tdo..hah?????tdo??eii..dy mne pnh tdo xhabak dlu..!!

Ak col hp dy lagi..later...dy jwb ngn sore ngntoknye tu..ak ckp la...bla..bla..bla.."CEH..korg ta leh tau pe ak borak ngn dy k.."sori guys...then ak ckp nk jmpe besoknye...set time...ptg soknye ak ckp la ..ak nk jmpe..tbe2 je dy kate xpat..de hal fmili..eii...bile da sebut fmili ak da xleh nk kate pe lg la..but..de something yg ak knl dy...ak ckp ak tetap tunggu dy smpai la dy dtg....ak keraskan ati ak..ak tau mybe dy takkan dtg..then ak sje la lepak kt pantai tu sorg2..mngis cm org xde hala tujuan..seb bek xde spe nmpk...selamat...!~

Pas tu..ak msj dy..ak tnye dtg x...okay..dy datang..see..dari situ ak tau kejujuran dy..luv u so muc la hubby~ak btul2 bersalah time tu..sbb dy tpkse dtg kt ak n lpekan sal hal fmli tu...sory b...i know i'm wrong...diam je dy...ak pn diam la..then ak tnye pe yg dia xpuas ati...lme gak tnggu jwpn dy...bla..bla..bla..(xboleh citer kt sini)

Then i got last chance..urm..urm..okay la tu..thnks hubby..!time tu ak ase cm ak da dpt dunia ak balek...bkn ape..pe perasaan korg bile org yg korg syg tibe2 je xnk kt korg lg??sedih x??mmg la sedih..tak tgmbr...but..dy ni ak respect sgt2..mcm2 dy da korbankan tuk ak..cuma ak je yg xeti nk hargai...erm...

Now..relation kitorg pn da nk hmpir setahun...sikit pn xpnh luput rase syg tu..SYUKUR..tak lme lgi genaplah setahun hubungn kitorg...doakan kami kekal hingga akhir hayat ye kwn2...thnks for ur support honey...

always luv u..~syg



Monday, January 10, 2011

Fuh??mak cik ken**** dalam bas???

Ada seorang makcik ni berumur 40++. Dia naik bas ekspres dari KL ke Perlis. Tengah perjalanan dia nak berhajat kecil. “alamak! leceh betullah. Tadi masa berhenti tadi tak nak kencing”. Adohh… malu pulak leh nak suruh drebar tu berenti’ kata mak cik ni dalam hatinya.

Makcik ni duduk belakang sekali. Lepas tu pulak org tak ramai. Maklumlah… hari isnin, orang kerja. Makcik ni pun balik sebab emergency. “macam mana nak buat ni..?” Mak cik ni ada idea. Dekat tingkap bas kan ada tingkap kecik. Lepas tu bas tu berlangsir. “alahh kencing je lah ikut tingkap ni”. Hajatnya lepas dengan jayanya…

Lepas tu air tu terpercik sikit2 kat seorang Mat Motor. Mamat ni pun angin lah. “kurang hajar!!!”

Mamat ni pun beri arahan berhenti kat drebar bas. Then Mamat ni pun naik dalam bas dan menjerit. “sapa yg #@#@##@% &^ ludah kat luar tadi hahhh !!!! baik korang mengaku!!!”

Makcik ni rasa bersalah dan nak minta maaf. Dia pun berdiri. “makcik ni apahal bangun!! duduk!!!” jerit Mamat ni. “cepat!! ngakulah!!!” kata Mamat ni.

Makcik ni bangun lagi. Dia kata “sebenarnya nak…” Lepas tu terus dipotong percakapan makcik tu.

“Makcik diam!”, kata Mamat tu.”Saya tau orang yang ludah tu lelaki sebab saya nampak mulut dan misai dia!!” jerit Mamat ni.

p/s : fuh..xleh bla la...xde tmpt laen ke??aisee...then moral story kt sini..sebelum nk naek bas tu...cri la toilet dlu erk..xpon bwk la beg plastik ke ape...haha..xde la nyusahkan spe2....;)tak pon..pkai la pampers siap2...hahaha...

Aku Tanpa Cintamu...

Entry kali nie...urmm...byk sgt ak nk story..asenye mls la nk pnjg lebar...diringkaskan dgn lagu nie je...smuenye tkandung dlmnya...mari kite hayati sme2...;)


~Mengapa...cintamu tak penah hadir..subur dlm jiwaku agar ku tetap bahagia...
tanpa cintamu..tetaplah kau disana..aku tanpa cintamu...bagai layang-layang terputus talinya...~


Wahai Lelaki...Fahamilah Wanita...


*Wanita mmg suka kan pujian ttp slalu pula tdk tahu cara utk mnerima pujian itu....

*Apabila sseorg wnita mgatakan dia sdg bersedih, ttp dia tdk mnitiskan air mata, itu bmkna dia sdg mngis di dlm hatinya...

*Wanita sukar mcari bnda yg dibnci ttg org yg pling dia syg,Lantaran itu rmai wnita yg ptah hati apabila hbungan cnta ptus di tgh jln..

*Apabila dia tdk mhiraukan kamu slps kamu myakiti hatinya, lebeh baik kamu beri dia masa utk menenangkan hatinya smula sblm kamu mnegur dgn ucapan MAAF..

*Sekiranya sseorg wanita jatuh cnta dgn seorang lelaki, lelaki itu akan sntiasa ada di fikirannya wlaupun dia sdg keluar dgn lelaki lain..

*Tatkala lelaki yg dia suka merenung tajam ke dlm matanya, dia akan cair spt coklat dan sering kali dia akan cuba lari dari bertatapan mata dgnmu..

*Wanita suka mluahkan apa2 yg mrka rasa.Muzik..puisi..lukisan..dan tulisan adlah cara tmudah utk mrka mluahkan isi hati...

*Jgn sskali britahu perempuan yg mrka ini tdk bguna lgsung. Sesiapa pun akan trasa jika itu keluar dari mulut kamu, terutama org yg mrka sayang..

*Bersikap tlalu SERIUS boleh mematikan MOOD wanita. Wanita sukakan mood yg santai dan penuh dgn gurauan..

*Jika sseorg wanita mmberi seribu alasan stp kali kamu ajak keluar, tinggalkan sbb dia mmg tdk bminat dgn kamu..

*Satu ucapan "HAI" shja sudah cukup mceriakan harinya..Bayangkan stp pagi kamu menelefon dan ucapkan "SELAMAT PAGI" dan diakhiri dgn "SWEET DREAM" sblum tidur..psti si dia trsenyum bhgia...;)

*Senjata wanita ialah AIR MATA..

*Wanita suka skali jika org yg disayanginya mmbuat surprise buatnya, sekadar hadiahkan bunga atau kad romantis. Mereka akan rasa terharu dan mrasakan bhwa dirinya dicintai stulus hati..;)

*PALING PENTING ni..heheh...>>wanita mudah jatuh hati pd lelaki yg ambik berat ttg mereka. Apatah lagi jika kamu bawakan dia ke klinik ketika dia sedang sakit..SUMPAH!!kamulah lelaki paling dikehendakinya..;)

*Tak susah nk jaga hati wanita ni..dia cuma mahukan kamu mnyayanginya spenuh hati....kalau benar kamu mcintainya..lihatlah cara dia membalas kecintaan mu itu..

So..ssh sgt ke wahai kaum2 adam nk memahami dan menghalusi hati kaum hawa??

RENUNG-RENUNGKANLAH..hehehe...salam sayang dari Ziela...;)

ANA RAFFALI - TOLONG INGATKAN AKU (HD)


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku




Sunday, January 9, 2011

Mood Arii nie..

fuh...sgt larh bohsan taw tak??eii..ari2 mcm nie leh panas punggung r...kje oo kje...bile lar nk kje niee...interview jumaat nie..doa2 lar leh wt yg trbaek...okay..rie tu da jnji kn nk start new life n new hope?ok..soon kite tgk larh..heheh..

whatsoeva la an..ann...actually ak de hope laen tuk taun ni..but sorg pon tak leh taw...huhu..ak da bohsan taw takk..bpe nk ulang pon tak tau ahh..yg pnting mmg ak da bohsan!bohsan dgn ape??smuenye r....

smuenye wt ak bosan..n idoop ni xsehepi dulu dahh..n ak pn ta hrp la nk epi mne pown...well..pe leh ckp..umo da 21...so my life still pnjg lagi...mcm2 akn ak tempuh pas nieee...ok..lau dpt kje kt tmpt org??mak ckp...insyallah dpt jodoh lg baek>?uurmm..nk komen ape erk utk nie??ok la mak..kite berserah je r..agpon ak da bosan...mcm da xde pe dah..so nver mind larh an...

mcm tunggu buah tak ggur..cm tu la diibaratnye...so skg...ak wt cm xde pe..kosong..its better rite???sbbnye ak da bosan..n dy pon da bosan..so pe mknenye lagi>empty ahh..ok fine...up 2 you larh...mls ak nk pkir bnde ni lg...

ok penat da celoteh tahan remeh2 nie..so better smbung tdo..bye u alls..!

Saturday, January 8, 2011

20 Perkara Perempuan Tidak Suka

MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI


Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki
selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri
tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan
kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih…
egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh
diguna pakai.

KOMITED TERHADAP KERJAYA



Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan
kerjaya.Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila
diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja
dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh
lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa
bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa
menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita
ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…


KAKI MEROKOK


Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap
sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari
adakalanya habis sekotak rokok. Kalau
habiskan duit dengan makan benda
berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak
menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa
juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah.
Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga
dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mer
eka juga tak nak teman lelaki
mereka membazirkan duit dengan merokok.


PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak
ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu
mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah,
jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman
wanita tiada langsung semata-mata untuk mengh

abiskan masa bersama
kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah
pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai
bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih,
mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah
anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat
demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat
anda pula.


KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan
perhatian tidak kira dalam apa jua
urusan. Tetapi kalau urusan yang
berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika
berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian.
Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24
jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya
kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan
dimanjakan.


PENGOTOR


Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang
pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata.
Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama
berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan
badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa
segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum
lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

MATA DUITAN



Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki
spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan
yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah
perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula
yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan
lelaki hilang pulak?!!

PERASAN



Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini
berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem.
Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita.Tapi,
mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi
mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada
paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… ada wanita yang lebih
suka mengutuk dari memuji… hahaha sedarlah!

BERLAGAK MACHO


Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot!
Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem.
Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati
dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana
wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda
rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah
semacho yang disangkakan, tak guna juga!

SUKA CUCI MATA!


Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa
perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun
sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak
salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga
cik abang!

CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal
dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki
yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain
kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu.
Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana
seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta
sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

GELOJOH


Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka
lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka
tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita.
Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan.
Buat apa terkejar-kejar?

MAIN KAYU TIGA

ab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih,
mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar
tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan
dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki
menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa
mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai
kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita.
Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

TIDAK TAHU MENGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun
perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu
walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia
terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat
sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura
tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda
yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda
seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih
setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-gerikekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau
nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya
pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula
sekiranya aktiviti-aktiviti mereka di soal siasat oleh kekasih
mereka… macammana tu?

PANAS BARAN

Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis
apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu
dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri
sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh
lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak
terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan
janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat
bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana
setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah.
Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

SUKA MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

PEACE NO WAR....HIHI...;)

Thursday, January 6, 2011

Panas Baran Merosak Cinta


Bagaimana nk mengawal PANAS BARAN??

*BERDIAM DIRI
Perlu ingat..api xboleh dilawan dgn api..Ketika seseorang dlm keadaan mrh, pasangan yg sorg lagi hendaklah berdiam diri dan cuba mndengar setiap butir bicara sbg input penyelesaian..Tunggu lah wktu yg ssuai utk memulakan kata-kata dan mmujuk...;)

*MENJAUHKAN DIRI WT SEKETIKA
Biarkan si dia bersendirian buat smntara wktu...tnggu kemarahannye reda dan jgn sesekali membangkitkan lagi kemarahannya..;)

*MEMILIH CORAK PERCAKAPAN
Jangan sesekali meninggikan suara kpd org yg sdang dlm keadaan marah..sentiasa berusaha utk mengawal stiap tutur kata...;)

At this point..msti ingt API TAK BOLEH DILAWAN BERSAMA API...t meletup...jd..yg serasinye..API DILAWAN BERSAMA AIR..bru la hbungan sentiasa harmoni...cewaaahhh....RENUNGKANLAH...T__T


Susah Sangat Ke Awak??





Awesome....hurmmm.....no komen larh....tetibe mlm2 cmni nk lyn jiwang...best gak..syahdu je..da lme xlyn jiwang2 cmnie...

Suke sgt vdeo ni....mcm de kne mgne pn de gak..hehe...part yg pling best kt fb nie..tang lgu dy r...da lme ak nk cri lgu nie..tp tak tau pe tjuknye...jiwang abis larh..xleh tdo jwpnye ni..Jam da pon 1.31 am...mate terkebil2 lagi nie..pe nk wt..?searching lgu2 jiwang la...

OKay...dis one more better...beshhh!so moh la layan k.....;)sama2 kite amik feel...




Hargailah org yg kita miliki.mp4

GUD BYE PORT DICKSON....;)


bye2 pee dee...out from Port Dickson...hehehe...mencari hala tuju yg baru..new life..new work n new??heheh...whatever...

Mak n Ayah always beside me..pray for me..Thnks to both of u...I heart U so muc...weee....

To my sis...my bro...thnks a lot...Heart u too...n also my friends..thnks for giving me support b4 dis...xde pe lg dah kt pd...GUD BYE xlme lg...hehehhe...;)

Insyallah...mudah2 ade rezeki tuk krja kt tmpat org...I just want to 4get my memory...n start a new life...hope my wish comes true....u olls please pray for my happiness k...heheh...










Tuesday, January 4, 2011

**SUKE DUKE 2010**

Entry kali ni just picture jew auuw...hehhee...just tuk tatapan umum...only in 2010...;)


~me..wawa n qida time kitorg kje carnival kt hotel~
31 dec 2010 kitorg resign..!will miss u all!!heheh

~Face painting nie qid yg lukiskan...smpena krismas lau ta silap ahh..~

~mase ni mlm pra graduation kt Permaisuri Hotel~
(with all secreatary courses)

~dinner...only student DAT n DSK~

~ Intan...time ni kitorg kt Parkson Seremban nk
shopping bju tuk dinner~

~Pose with mina kt toilet Parkson..pon jadikkk...hahah...~

~Ni lak time Makan Malam kat Nilai Hotel...anjuran tmpat kje ayah~

~ Kitorg g 1 family..damn!!haiqal so cute~~

~okay..dis one lak kitorg kt Tanjung Tuan...shari b4 nk final exam...haha..
sempat g mrayau...~

~hahaha...mse ni knduri kt kg Segamat...daku bwk hubby jgk meh..~

~okay...si apiez sempat g posing smbil wt kje..
n kt sblh tu my dad~

~time ni ak..apis,,my sis n bf dy g Times Square...~

~just walking around there...but happening!~

~mandi laut ngn apis kt Blue Lagoon..spent time together..~


ThATS all!!hehehe...;)

Hancur hatiku......;(

Entry kali nie...sbnrnye nk wt private...tp tak tau cmne..so hope korg jgn la bce smpai abis..sbb ni luahan prasaan ak jew...xde kne mgne ngn ssiapa...

Erm..ntah la..npe sjak akhir2 nie ak n dia asyk gdo jew..even bnde kcik...tuhan je la tau cmne prasaan ak time tu...sedih...kecewa...sbb slme nie mmg ak respect dy la yg trbaek utk ak...sikap dy yg byk wt ak tertarik...tp npe smkin lme..hbngn kami mkin rapuh....salah siapa?ok fine...mmg slh ak..tak dinafikan...tp ak da say sori b4 this..n dy pon phm...tp npe skg da laen?spe yg suka maen dgn kata2 pd awalnye...?

Demi dy..ak ubah diri ak...disebabkn ak da jnji nk ikot ckp dy...pe yg xbole wt..jgn dibuat..ok..ak ikot...tp...prubahan kt sikap dy mkin ketara...ak tak tau mne silap ak lg...YA ALLAH..kau tabahkan la hati nie....sgt besar ujian yg kau berikan pdku....

Npe saat2 ak perlukan seseorg tuk memahami ak...kau bwa dy jauh dr ak...?npe...kalau la ati ni bole berkata2...SAYANG SERIBU KALI SAYANG...

Ak bkn mudah nk sayangkan seseorang...tp npe dgn dy...sayang ak pd dy...tak terkata?Hanya Tuhan je yg tau pe prasaan ini bile dy mule menjauhkan diri dari ak..ego antara kami terlalu kuat hingga tak de siapa yg mahu mengalah bile ade pentengkaran...

SABARLAH DUHAI HATI....ak sayangkan dy...rindukan saat2 kami bahagia dlu....tp tak mungkin smue tu akan berulang lg...skrg nie ak hnye mmpu berserah...pe yg berlaku..kne terima dgn reda,,,smue tu ketentuan dari Tuhan...

KALAULAH ak diberi keberaniaan tuk menyatakan betapa sayangnya ak pada kau...tp malangnya..ak tak sekuat itu...segalanye ak pendamkan...biarlah tak siapa yg tau isi hati aku...

Ak hnye mahukan kau dlm hidup nie...tp sgalanye mustahil sbb hbgn kite pon smkin lme..smkin rapuh...segala yg berlaku...ak terima...dan ak hnye mmpu BERSERAH........

Untuk kali terakhirnye...ak nk bgtau kt kau...yang ak teramat sayangkan kau dan hubungan kita nie...walaupun kau tak tau...biarlah entry nie menjadi peneman dan tempat ak meluahkan isi hati...

SALAM SAYANG......

Monday, January 3, 2011

Kau kata Kau Cinta??Benarkah?


Berlari-lari mengejar bayanganmu
Hingga tersesat dalam cintaBermimpi-mimpi ku bersanding denganmu
Mungkin tak kan menjadi nyata
Engkau ku kasih engkau ku sayangAku menyinta sepenuh hati
Berhari hari hari nanti jawapanmu
Melayan rindu ukiran jiwa
Ternanti nanti nanti sinaran kasihmu
Ternyata engkau mungkir janji

Mengapakah oh kekasih
Mengapakah jadi begini
Siang malam ku berdoa
Moga jodoh berpanjangan


Kau kata kau suka kau kata kau cinta
Kenapa biar ku terluka
Katamu kau mahu kau kata kau rindu
Kenapa hatiku pilu

Kalaulah ku tahu begini sikapmu
Dah lama ku undur diri tak ingin bercinta lagi
Kalaulah kutahu engkau tidak suka
Tidak mungkin aku akan memujamu........


Azam 2011

Salam Ukhuwah....

Selamat Tahun Baru kt u all...moga2 taun baru ni dpt mem
beri azam yg baru kt korg smue...dgn meningkatnya umo..akan mmbuatkan diri msg2 mnjdi lebih matang dan mempnyai komitmen yg tinggi...INSYALLAH....


~wah...srnok sgt bile dpt tngok bunge api mcm nie....~
hati pon da mcm berwarna-warni auuu....hehehe...

Azam baru?hurmm..byk sgt...lau nk suh list pon..da tntu pnjg berjela-jela..hihi..
so diringkaskan je la eh...azam baru tuk taun nie...1stly msti la nk smbung stdy...i'm going to uitm..mybe?hehe..INSYALLAH..lau xde aral melintang...2ndly..nk cari kje yg bersesuaian ngn dip ak...tp kt pd nie asenye ssh sikit..so nk xnk..kne la mrantau..gud bye PORT DICKSON...hehe..

Thirdly...nk change my attitude...must be better...21 years now...nk jd seorg yg matang dlm bpkir..bkn sja dr segi umur..malah semestinya dr segi MENTAL dan FIZIKAL....;)

Lastly...nk jd anak yg solehah..berbakti kpd IBU BAPA....hehehe....sesungguhnya harta yg bernilai ialah kedua ibu bapa...tanpa mreka..siapalah kita....

Soal CINTA?urm..tak dinafikan rmai yg da btnya soal nie..INSYALLAH..belum smpai mase tuk pkir soal ati dan perasaan...hihi...lagipon calon pon lum ade...kan..hehe..lau ade jdoh..ade la..lau xde...mungkin lum de rezeki..pape pon...smuanya bergantung kpd QADA' dan QADAR...kita hnya mrancang..tp DIA yg menentukan....




Saturday, January 1, 2011

Saya nak awak jadi romantik bile........


Saya nk awk jd romantik bile......
= saya sunyi

Saya nk awk jd romantik bile.....
=saya sedang bersedih

Saya nk awk jd romantik bile.....
=saya perlukan belaian dari awak

Saya nk awk jd romantik bile....
=saya sedang sakit

Saya nk awk jd romantik bile....
=saya perlukan bahu untuk melepaskan penat

Saya nk awk jd romantik bile....
=saya dan awk keluar jalan-jalan

Saya nk awk jd romantik bile....
=saya hendak manja-manja

Saya nk awk jd romantik bile....
=saya dan awk bersama

Saya nk awk jd romantik bile....
=BILA-BILA MASA


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...