Sahabat Blogger..Follow taw..:)

Monday, April 25, 2011

Halfday Jadi Full Day?

Salam 1 Malaysia dan Salam 1 Blogger...hari ni aku ade interview sebagai s/u kat satu tempat ni..jadi aku pun berkira-kira nak mintak masuk keje lewat sikit...afte settle nanti aku masuk la keje kan...ok..sampai je kat ofis ** ni..aku cakap la ade interview..then akak ni hulur aku 2 helai kertas kosong dan satu soalan(berdasarkan kertas yang diberi la)..

Cube teka ape yang aku kena buat?hahaha...DRAF satu surat beb...!mane tak mengelabah aku pagi2 hari...sampai2 je migrain kepala hutak ni ha tau...shock gitu.....otak ni baru la nak berfungsi sekejap..ni dah hulur satu soalan yang agak mencabar jugak la..

Soalan ni macam ni..

DRAF SATU SURAT BERBAHASA MALAYSIA.

ANDA ADALAH PEGAWAI ******* DAN INGIN MEMBUAT TAKLIMAT DI JABATAN *** MENGENAI ****.

SEGALA ISI HENDAKLAH MEMPUNYAI ISI KANDUNGAN YANG LENGKAP.

ISI KANDUNGAN :

1) LATAR BELAKANG JABATAN ANDA
2) TUJUAN TAKLIMAT ITU DIBUAT
3) CARA-CARA UNTUK ********

Migrain wei..serius aku memang tak expect pun soalan macam ni dia akan bagi..biasanya bila ade interview tak ade pulak nak suruh draf2 pe jadah semua tu de...aiyakkk...
Aku pun mengambil tempat yang agak jauh jugak la..perah otak kiranya tu..hehe...ada la dalam 15-20 minit aku amik masa untuk draf surat tu..dengan tulisan yang sangat cantik(disebabkan dah lama tinggalkan sekolah)hahaha....

Selesai...masa interview macam2 jugak la dia tanya..nasib la yang interview tu cina..so leh berkurang lagi la..hehe..gedebak gedebuk tamatlah sesi interview aku hari ni..

brip..brip...

hp da berdendang sayang..hehe..mesej dari staf tempat keje aku...yes..!bos cakap tak payah rushing nk masuk keje..so amik cuti then ganti hari lain...erm..erm..ape lagi..aku dan akak aku berjalan sakan di JUSCO...benda pertama sekali aku nak beli cover LAptop aku ni..skin dia la..and plastik keyboard..barang kesayangan sayang tu..pusing2 perut lapar...melantak abis dengan menu yang dah lame aku tinggalkan...blah..blah...blah...teman sis shopping baju..aku pulak mencari baju tak jumpa dan tak berkenan(tak muat dah)hehe..susah nak cari baju saiz aku ke??haih!deym!!!

Pusing lagi...beli pulak secret recipe...hahah..tapau la kan...takkan lepas melantak MAcd nak melantak kek lagi..semangkuk kembang nanti tau....plan baik punya..dah kenyang balik la..tapi sebelum balik tu singgah la jap kat cinema..saje nk usha cite2 yang menarik...THE ROOMATE??hah...ape lagi..kakak aku pon gebang cakap sedap bagai cite ni..kitorang pon tak jadi balek even parents dah col banyak kali..hehe...mase tu dah pukul 2..wayang start 2 suku..ape lagi..terus masuk la..hehe..

Now dah balik penat sesangat..!mau tidur la..nanti update lagi..line beruk macam beruk jugak la..tepu!hehe..

ok..bai..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...